Monday 12 May 2014

VITA C SR VS OTHER BRANDS

Ramai yang mengambil vitamin C tetapi tidak ramai yang tahu apakah kandungan vitamin C mereka.  Setakat telan sahaja.  Jadilah pengguna bijak dengan mengkaji kandungan vitamin C yang kita telan tu.  Ni akak senaraikan beberapa kelebihan vitamin C SR keluaran Shaklee berbanding brand2 lain diluar sana.




Kebaikan dan keistimewaan mengunakan Vitamin C Shaklee

  • time released..semulajadi tanpa bahan pengawet..sesuai utk org yg gastrik.
  • Bio flavonoid dalam vitamin C membantu vitamin C jadi lagi aktif.  Didalam vitamin E, ejen pengaktifan adalah selenium, tetapi di dalam vitamin C, bio flavoid diperlukan.
  • Yang ni best sangat...kalau demam demam atau selsema, tidak perlu makan ubat doktor. Patahkan 2 bj vitamin C dan telan...Insya Allah.
  • Maksud Sustained release tu,vit c tu akan di 'release' untuk kegunaan badan kita secara berperingkat..let say vit tu 500mg, jadi, setiap 1 jam,100mg vit c akan dilepaskan untuk kegunaan badan.

  • Terfikir tak kenapa shaklee mencipta time release?  Sebab vitamin c dapat diserap dgn baik oleh badan pada dos yang rendah. Semakin tinggi dos semakin sedikit yang dapat diserap.
  • Vitamin C ini dihasilkan bersama-sama bioflavonoids complex! Bioflavonoid ini adalah antioksidan yang sangat superb yang hanya boleh didapati dari buah-buahan asli. Jadi, tak ade dalam vitamin C sintetik. Bahan ini mempunyai fungsi yang spesifik untuk meningkatkan kesihatan badan dari pelbagai sudut. Bahan ini menyokong pertumbuhan sel yang sangat baik, untuk kesihatan jantung, dan juga untuk alzheimer.
  • Pelepasan dalam masa 5 jam tapi maintain vitamin c dalam darah untuk 12 jam. Walaupun ia larut air tapi tidak masuk dan terus keluar melalui sistem perkumuhan, dia akan bekerja dulu dengan sel badan sebelum dia keluar. Satu fakta tentang vitamin C ialah badan kita tidak boleh menyimpan vitamin C tapi ia digunapakai dahulu sebelum dibuang.  Ini adalah umpama kita memakan oren selama 5 jam, tapi bekalan vitamin C dibekalkan perlahan-lahan akibat tindak time released tadi.

Jadi apalagi, dapatkan vitamin C shaklee yang sangat super berkhasiat.  Sebotol mengandungi 180bj, untuk bekalan 6 bulan.

PM/WS +966537030136




No comments:

Post a Comment